"Poznaj i przelicz Unię ! Europejskie Lekcje Ekonomoczne" Regionalne Centrum Informacji Europejskiej w Lublinie przeprowadziło projekt "Poznaj i przelicz Unię! Europejskie Lekcje Ekonomiczne" przy współudziale Oddziału Lubelskiego Narodowego Banku Polskiego. Projekt miał na celu zapoznanie uczniów szkół lubelszczyzny z historią i zasadami Unii Gospodarczo - Walutowej oraz korzyściami i zagrożeniami związanymi z przyjęciem wspólnej waluty europejskiej -EURO. W fazie promocyjnej projektu "Poznaj i przelicz Unię! Europejskie Lekcje Ekonomiczne" organizatorzy rozesłali e-maile do ponad 400 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z następujących powiatów: łukowski, bialskopodlaski, radzyński, parczewski, włodawski, rycki, lubartowski, puławski, łęczyński, świdnicki, lubelski, opolski, kraśnicki, janowski. Informacja o naborze do projektu ostała również zamieszczona na stronach internetowych RCIE w Lublinie oraz w "Dzienniku Wschodnim". Do udziału w projekcie zgłosiły się 33 szkoły z województwa lubelskiego. Organizatorzy - biorąc pod uwagę kryteria zawarte w założeniach projektu - wyłonili spośród nich 25 szkół. Zajęcia ekonomiczne rozpoczęły się w poszczególnych szkołach w połowie lutego i trwały do końca marca. Łącznie konsultanci Regionalnego Centrum Informacji Europejskiej w Lublinie odbyli 64 spotkania (wyjazdów) w 25 szkołach. W szkołach, w których odbyły się dwa, a nie trzy spotkania, lekcje trwały po półtorej godziny każda. Tak więc w ciągu sześciu tygodni przeprowadzono w sumie 86 godzin lekcyjnych. W spotkaniach brała udział młodzież ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Lubelszczyzny. We wszystkich lekcjach uczestniczyło łącznie 1159 osób. Organizatorzy zakładali udział 50 osób w każdej szkole - w sumie około 1250 osób. Zajęcia prowadzone były przez czternastu konsultantów RCIE Lublin, którzy spotykali się kilkakrotnie na spotkaniach ewaluacyjnych. Podczas trwania projektu i po zakończeniu jego realizacji odbyło się sześć spotkań zespołu prowadzącego zajęcia, podczas których dyskutowano nad sposobem i metodami prowadzenia zajęć. Zajęcia generalnie ocenione były przez uczniów pozytywnie. Uczestnicy spotkań wypełniali specjalne ankiety ewaluacyjne, w których oceniali sens i sposób przeprowadzenia europejskich lekcji ekonomicznych. Każda szkoła otrzymała specjalny certyfikat zaświadczający o udziale w projekcie, a każdy nauczyciel (opiekun) - zaświadczenie o współpracy w ramach projektu. Dodatkowo po zakończeniu realizacji projektu szkoły otrzymały listy z podziękowaniami od koordynatora wraz z wersja elektroniczną prezentacji multimedialnej "EURO-nowa waluta nowej Europy" przygotowanej przez RCIE koordynatora. Prowadzący zajęcie również otrzymali specjalne zaświadczenia. Informacje o zakończeniu projektu wraz z jego podsumowaniem zostały zamieszczone na stronach internetowych RCIE Lublin (www.rcie.lublin.pl). Dodatkowa informacja ukazała się na stronie www.euromixbug.org. |
.
|
. |
.
|
. |